Half-Life Hakkında
Lambda_logo.png

Half-Life oyunları içerisinde kullanılan Lambda harfi. Seri içerisinde yüksek öneme sahiptir.

Half-Life (Türkçe: "Yarım Hayat"), Valve adlı oyun şirketi tarafından geliştirilen, bir birinci şahıs nişancı ve bilim-kurgu kategorisineden video oyunu serisidir. Oyunun simgesi, Yunan alfabesinde bulunan lambda (λ) harfidir ve ilk çıkış yapan Half-Life oyununda bulunan "Lambda Core" adlı bölüm ismini buradan almaktadır. Half-Life, şimdiye dek en çok satış yapan oyunlar arasında bulunur. Ayrıca, piyasaya çıkarıldığı dönemde pek çok olumlu eleştiri alan oyun, 1998-1999 yılları arasında 50'nin üzerinde ödül kazanmıştır.

2008 yılına dek 9,3 milyon adet kopya satan Half-Life, tüm zamanların en çok satan bilgisayar oyunu olara) 1. sıradadır. Ayrıca Blue Shift ve Opposing Force ile serinin devam oyunu olan Half-Life 2, Episode One ve Two ile birlikte toplam 30 milyonun üzerinde satmıştır ve hala satmaya devam etmektedir.

Half-Life Oyunları:
Half-Life
Half-Life: Opposing Force
Half-Life: Blue Shift
Half-Life: Decay
Half-Life 2
Half-Life 2: Deathmatch
Half-Life 2: Ep1
Half-Life-2: Ep2
Half-Life: Alyx

Not: Half-Life kelimesi, aynı zamanda modern tıp dilinde radyoaktif madde gücünün yarıya inmesi için geçen zaman süresi, yarılanma müddeti anlamına gelmektedir.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License